Együtt úszott hajónk a lemenő Nappal a Larnacai-öbölben

Egy aktív kirándulós vagy egy strandon sütkérezős nap végén egyaránt jó program lehet egy hajókázás a lágyan hullámzó tengeren miközben megcsodálhatjuk ahogy a lemenő Nap narancssárgára festi az égboltot és csillogóvá varázsolja a tengert!

MIÉRT PONT NAPLEMENTEKOR HAJÓZZUNK KI A TENGERRE?

Már korábban is írtam róla, hogy Larnaca nem a legideálisabb ha csodás naplementékre vágyunk, hiszen a Nap nem a tenger felett süllyed a horizont alá. Azonban vannak kivételek, például a The Belfry koktélbár, ahonnan nagyon szép látvány, ahogy a Nap a Szt. Lázár templom tornya mellett kúszik egyre lejjebb!

Ha pedig hajókázni támad kedvünk, érdemes egy naplemente túrára benevezni! Már önmagában a hajózás is szuper, de így a ragyogó fényekkel lesz igazán romantikus a program! Így nem kell lemondanunk a pazar naplemente élményéről akkor sem, ha Larnacában szállunk meg!

séta a kikötő felé

MI MIKOR, MELYIK TÁRSASÁGGAL ÉS MENNYIÉRT HAJÓZTUNK?

Mi is így tettünk, a Finikoudes strand mellett a tengerbe nyúló kikötőben (Larnaca Marina) már korábban kinéztük az Atlantis Sea Cruises társaság hajóját, amivel heti 2 alkalommal indítottak kb. egy órás naplemente túrákat a Larnacai-öbölben. A mi hajónk 2018 májusában 18:30-kor indult, de ezt mindig hozzáigazítják a naplemente aktuális időpontjához. A felnőttek 10 EUR/fő áron utazhattak, a gyerekek ingyen! Az árban ráadásul egy pohár fehérbor vagy gyümölcslé is benne volt. (Ha vége lesz a járvány miatti kényszerpihenőnek, akkor igyekszem majd nektek begyűjteni az aktuális friss árakat.)

hajónk

Nyáron, ha tömeg van, lehet, hogy szükséges előre foglalni, mi ezt nem tettük meg, odasétáltunk negyed órával az indulás előtt, fizettünk, beszálltunk, elfoglaltuk a (szerintünk) legjobb helyet a felső szinten, a hajó első részén lévő matracokon, ahol kényelmesen elhelyezkedtünk és hamarosan indultunk is!

ÉLMÉNYEINK AZ ÚT SORÁN

Úgy éreztük, mintha szinte privát hajóúton lennénk, a felső szinten rajtunk kívül egy pár volt, és alul is csak néhányan ültek.

Elhagytuk a kikötőt, nyugatra indultunk, megcsodálhattuk a Finikoudes majd a Makenzy partot, elhaladtunk a reptér mellett ahol láttuk a forgolódó gépeket, majd tovább hajóztunk Meneou és Pervolia partjai előtt. A Faros beach magasságában fordultunk vissza, néha meg-megálltunk pár percre és csak ringatóztunk a tengeren, néztük a többi hajót, csónakot,  hajunkat kócolta a szellő. Italainkat is felszolgálta a kedves hölgy, koccintottunk egyet erre a szép estére!

Míg hajónk a tengeren a kikötő felé, a Nap az égbolton úszott! Szebbnél szebb színekben pompázott az ég, a környező partok, épületek, a távoli hegyek és a tenger! Jó lett volna lassítani a folyamatot, hogy minél tovább tartson!

Kicsit lesétáltunk az alsó szintre is, így a tengerhez még közelebb kerülve kémleltük a tájat. Járásom ekkorra a bor és a hullámok hátán dülöngélő hajó miatt elég bizonytalanná vált, így a többiek számára igazán vicces pillanatokat szereztem. :-)

visszatérés a kikötőbe

Nagyon hamar elröppent az egy órás kirándulás, de minden perce megérte, nagy élmény maradt számunkra! Természetesen indulnak hosszabb hajótúrák is távolabbi partokhoz. Azokat is érdemes kipróbálni, de ha csak egy kis ízelítőre vagy egy romantikus programra vágytok, akkor egy ehhez hasonló naplemente túra szerintem tökéletes választás!

Ha tetszett, amit olvastál csatlakozz Facebook oldalunkhoz, hogy ne maradj le az új bejegyzésekről!