Nyári séta a keleti parton V. rész - A perzselő Nap ösvénye

 A Nyári séta a keleti parton sorozat először csak egy átlagos nyáresti sétának indult, azonban közben megérlelődött bennem a gondolat, hogy Ciprus partvidékét szeretném gyalogosan körbejárni (ahol lehetséges, katonai területekre például nem tervezek belógni). Persze nem egyhuzamban, hanem apróbb szakaszokban, amolyan Kéktúra jellegűen, mindig néhány kilométeres távot teljesítve. Ez a terv talán csak egy álom marad, de igyekszem tenni érte, hogy megvalósuljon életem során! Az érdekesség kedvéért a számok: Ciprus partvonala közel 750 km, míg a magyarországi Kéktúra útvonala több, mint 1000 km! Nem lehetetlen tehát a vállalkozás! :-)


Az előző részekben már bejártam Paralimni tengerpartját és bemutattam nektek szebbnél szebb strandjait, majd négy bejegyzésen át meséltem protarasi sétáimról. Most pedig jöjjön a következő szakasz, a Konnos öböl és az Ayioi Anargyroi kápolna között húzódó mesés táj! Bátran ajánlom kezdőknek is ezt a kirándulást, nem lehet eltévedni rajta!

Locus Map app

 

Július 11 ... Egy átlagos nyári, forró nap volt Cipruson, olyan igazán izzasztóan meleg, amikor a perzselő Nap sugarai is örömmel mártóznak meg a tengerben. Így egy rövid, de látványos kirándulást vállaltam be egyedül, amíg a család a Konnos beach-en fürdőzött. 


Sportcipőben vágtam át a strand forró homokján, a napágyakon pihenő emberek közt szlalomozva. A beach bárhoz elérve, a hűsítő italokat szürcsölő, kilátásban gyönyörködő gondtalan arcok mellett elhaladva megfordult a fejemben, hogy talán elég lenne innen bámulni a tengert a következő egy órában. De aztán győzőtt a lelkesedés, a változatos tájak, a csend, az embermentes környezet iránti vágy. Valamint az, hogy folytassam utamat a tengerparton.


Az ösvényre rátérve egy szempillantás alatt húzódott mosolyra a szám és tudtam, hogy jó döntés volt elindulni. Senki nem járt arra, enyhe szellő lengedezett, a tenger pedig fantasztikus színekben pompázott. 




Kacskaringós, szúrós növényekkel tarkított poros úton haladtam, mely végig ontotta magából a meleget. Néhol gyíkok napozgattak, máshol csak apró neszekre lettem figyelmes, reméltem hogy nem kúszik épp arra egyetlen kígyó sem.



Vagy egy tucat padról csodálhattam volna a kékes árnyalatokat, a sziklás tájat, a lomha kirándulóhajókat és az egyre közeledő Ayioi Anargyroi kápolnát. De csupán egy helyen pihentem meg, amikor néhány korty forróra melegedett vízzel próbáltam csillapítani szomjúságomat.



Imádtam amikor összeszűkült az ösvény, meredeken szakadt le a domboldal, és fekete sziklákat, óriási köveket nyaldosott alattam a tenger.




A kápolnához elérve újra emberek között találtam magam, a legtöbben hajóval vagy quaddal érkeztek, de autóval is megközelíthető a hely. A bátrabbak a sziklák tetejéről ugráltak a vízbe, a többiek a bájos templommal fotózkodtak, néhány álmos macska pedig az árnyékba húzódva pihengetett.



Lesétáltam a templom alatti barlanghoz, onnan drukkoltam a vízbe szaltózó fiataloknak és élveztem, hogy a felcsobbanó hűsítő vízpermetből néha nekem is jut egy kicsi.




A táv nem hosszú, 15-30 perc alatt lehet megtenni, attól függően, hogy hány méterenként állunk meg fotózni... Nekem odafelé kellett a fél óra, visszafelé viszont már gyíkokat megszégyenítő sebességgel haladtam. Le is előztem az egyetlen párocskát, akikkel az út során találkoztam (na nem a fürge gyík, hanem az andalgó turista fajtából). 


Kimelegedve közeledtem a Konnos beach felé, s ekkor már a tömeg ellenére is egyre csábítóbbá vált a hűsítő tenger gondolata. Ennek ellenére egy pillanatra sem bántam meg, hogy bevállaltam ezt a sivatagi túrát!



A strand forró, süppedős homokján újra áttrappolva még a Konnos-öblöt ölelő domb másik oldalára is felmásztam kicsit bámészkodni, majd nem maradt el a jól megérdemelt csobbanás sem!


A Nyári séta a keleti parton sorozat következő része is készülőben van már. Az Ayioi Anargyroi kápolnától indulva a Cape Greco Nemzeti Parkon átkelve számtalan szépséget láttam, melyekről hamarosan érkezik a képes beszámoló

 

Ha máskor is szívesen olvasnál ciprusi látnivalókról, érdekességekről, éttermekről, csatlakozz Facebook oldalamhoz, hogy ne maradj le az új bejegyzésekről! Ciprusi fotókat pedig az Instagram oldalamon találsz: 2in1ciprus néven!

...............

Előző bejegyzés: 

A Kristály-tenger 7 csodája, avagy titkos öblök Cipruson

Következő bejegyzés:

Ciprusi ünnepnapok 2024-ben

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések