Nyári túra a Madari-hegység csúcsára

Bár Ciprus fő vonzereje szerintem a csodás tengerpartokban rejlik, néha érdemes egy-egy napra kicsit eltávolodni a partoktól és felfedezni aranyos kis falvakat vagy kirándulni egyet a hegyekben ahol a tenger sós levegőjét és zúgását a fenyők friss illata és a kabócák éneke váltja fel.

a hegy tetején lévő megfigyelő állomáshoz kanyarog fel utunk

A Madari körtúra (Madari Circular Trail) egy 13 km-es közepes nehézségű kirándulást kínál, kb. 700 m szintemelkedéssel. Aki szokott túrázni, annak nem fog gondot okozni a terep.

a túra kiindulási pontja

A túra 4 szakaszból áll, ezek a lenti térképen az 1, 2, 3, 4-es számokkal vannak jelölve. Mi mikor ott jártunk csak egy kisebb túrára vágytunk a júliusi melegben, így csak az első, 3,8 km-es szakaszt tettük meg oda-vissza, összesen kb. 8 km-t kirándultunk, de már ez a szakasz is igazán izgalmas volt!

a Madari-hegység tanösvényei

Doxa Soi O Theos kiindulási ponttól indultunk hullámzó, de szinte folyamatosan emelkedő terepen. Eleinte az árnyékot adó fák, bokrok közt tekergett utunk, majd a napsütötte, kitettebb terep következett.

Az út során többször érdemes megállni kicsit és csodálni a panorámát. Néhány helyen padokat is találunk, ahol megpihenhetünk és felfrissíthetjük magunkat kulacsainkból.

a távolban víztározók is látszanak

többnyire apróköves terepre kell számítani

A mi célpontunk az 1608 m magas hegycsúcson található megfigyelő állomás (Fire lookout station) volt, ahonnan nyaranta a nap 24 órájában váltásban kémlelik az erdőt, hogy egy esetleges erdőtüzet minél hamarabb észrevegyenek. A ház nem közvetlenül a körtúrán található, de nagyon közel hozzá, nem lehet eltéveszteni, mert már messziről kimagaslik a tájból.

megfigyelő állomás a hegy tetején

Mikor ott jártunk természetesen akkor is ott volt egy úr, aki figyelte a környező vidéket. Nagyon megörült, és annak ellenére, hogy angolul egy szót sem tudott, így is igyekezett kedveskedni nekünk, félrerakta egy picit a távcsövét és adott a gyerekeknek egy-egy almát, valamint hozott friss vizet, hogy feltöltse palackjainkat. Néhány szavas görög tudásunkat csillogtatva megköszöntük kedvességét, onnan is körbecsodáltuk a tájat, majd elköszöntünk tőle és elindultunk vissza a kiindulási pont felé.

kilátás a megfigyelő állomástól a hegyekre

kilátás a mediterrán tájra

kopár út, csodás panoráma

Mivel odafelé raktuk lábainkba a szintemelkedést, így visszafelé szinte csak suhantunk, hamar eltelt az a pár km. Azért a látványosabb helyeken most is megálltunk néhány percre, ki tudja mikor térünk vissza ide újra.

sétánk végéhez közeledve egyre dúsabb a növényzet

Infók:

• A túrához ajánlott: sportcipő, kalap a nap ellen, víz és ennivaló (útközben nincs lehetőség szerezni, hacsak nem ad nektek is a bácsi ☺)
  • Az első, általunk megtett szakasz oda-vissza kb. 3 órát vett igénybe pihenőkkel együtt. Ha a teljes 13 km-es kört megteszitek, akkor 4-5 órás túrára kell készülni.
  • A körtúra során számos táblával, térképpel segítik a tájékozódást, valamint érdekességeket olvashatunk a vidék növény- és állatvilágáról.

A hegyek után természetesen irány újra a tenger, hisz mégiscsak Cipruson vagyunk! ☺

Ha tetszett, amit olvastál csatlakozz Facebook oldalunkhoz, hogy ne maradj le az új bejegyzésekről!
...............

Előző bejegyzés:

Ciprus történelméről mesél a Kyreniai vár