5 étterem tipp, ha unod a ciprusi konyhát!

Nem tudom ti hogy vagytok vele, mi imádjuk a ciprusi ételeket, a grillezett húsokat és halloumit, a kemencében hosszan sült kleftikot, a fűszeres ciprusi sültkrumplit, a friss, roppanós zöldségekből kevert hatalmas adag salátákat. De időnként a változatosság kedvéért szívesen kipróbálunk olyan éttermeket is, ahol a helyi ízek mellett (vagy helyett) más nemzetek ételeit kóstolhatjuk meg. Szóljon róluk ez a bejegyzés!

Íme 5 olyan - többnyire Larnaca környéki - étterem, amit mi leteszteltünk legalább egy alkalommal és bátran ajánlunk nektek is!

1. Az olasz

Divinus Ristorante, Larnaca

Legszívesebben azt írnám, hogy megtaláltuk Ciprus legjobb, legolaszabb pizzáját! De nem írom ezt, hiszen nem állíthatom, hogy mindenhol jártunk már. Mindenesetre ebben a modern, ízlésesen berendezett elegáns étteremben (akár a komplett mellékhelyiséget hazahoznám, annyira jól nézett ki!) olyan nápolyi pizzát perdítettek elénk, amivel utoljára talán tényleg Olaszországban találkoztunk. A kellően átsült, vékony tészán igazi, érett paradicsomból mixelt szósz és imádnivalóan finom mozarella sajt terült el, melyre leheletnyi olivaolaj és néhány levél bazsalikom került. Húsmentes pizzát rendeltünk, de így sem volt hiányérzetünk! A pizza mérete nem volt óriási, de az íze kárpótolt ezért! Egy spagettit is kipróbáltunk, az is finom volt, de nem hozta azt a szintet, amit a pizza. A desszertek közül a tiramisura esett a választásunk, nem csalódtunk abban sem! Az étkezés végén egy-egy limoncello (olasz citromlikőr) volt a ház ajándéka számunkra. Az olasz ételeken kívül hatalmas bor választékkal, különleges koktélokkal és olasz kávéval is várják a vendégeket ebben a tengerparti étteremben!

Az étterem weboldala étlappal, árakkal: itt

2. Az indiai

The Landmark Tavern, Kiti

Eredetileg indiai fogásokkal startolt el ez az étterem, de mára már a thai és a kínai konyha ízvilágába is belekóstolhatunk náluk. Remek ételek, bőséges választék, kedves kiszolgálás, hangulatos udvar, kockás abroszokkal leterített asztalok várják az éhes látogatókat. A várakozási idő picit hosszabb volt amikor mi ott jártunk, mint az átlagos, így akkor érdemes itt ebédelni vagy vacsorázni, ha nem sietünk sehová! Mi egy selymes lassit (indiai joghurt ital) kortyolgatva, beszélgetve ütöttük el az időt. Vegetáriánusoknak is kitűnő választás ez az étterem!

Facebook oldal: itt

Kép: The Landmark Tavern/Facebook

3. A görög

Delicious Fast Food, Paralimni

Elsőre furcsa lehet, hogy egy görög éttermet említünk, hiszen a görög és a ciprusi konyha nem válik el élesen egymástól. Viszont Dél-Cipruson nagyon kevés helyen kapni azt, amit mi gyrosként ismerünk. Általában, mégha az is van kiírva, hogy gyros in pita, akkor is souvlaki kerül a melegre pirított ropogós pitába. Ebben az étteremben azonban csirke-, sertés- és bárányhús is forog egymás mellett, így rendelhetünk egy hamisítatlan görög gyrost akár helyben fogyasztásra tányéron, akár elvitelre pitában. Ráadásul választhatunk is, hogy a kerek görög vagy az ovális ciprusi pitából falatoznánk szívesebben a zöldségekkel, sültkrumplival, tzatzikivel megbolondított húsfalatokat. A kiszolgálás is nagyon kedves volt, a második alkalommal már hatalmas mosollyal, ismerősként üdvözöltek minket!

Vigyázzatok, az étterem a téli szezonban zárva tart, várhatólag áprilisban nyit ki újra!

4. A libanoni

Maquam Al-Sultan Restaurant, Larnaca

Személyes nagy kedvencem a libanoni konyha, ha a sűrű lencselevesükből kapok egy tányérral, már attól fülig ér a szám! Ráadásul Cipruson amúgy sem divat a leves, így vagy lemondok róla (ami elég nehéz mivel nagy leveses vagyok) vagy elkészítem magamnak! De ebben az étteremben nincs ilyen probléma, a gőzölgő leves akármilyen évszak van, biztos nem marad ki a választottjaim közül! A helyet egyébként sokáig nem próbáltuk ki, egy turistás étteremnek gondoltuk a Finikoudes sétány mentén. Azonban egy ismerősünk ajánlására beültünk egyszer vacsorázni, és nagyon kellemesen éreztük magunkat, profi volt a kiszolgálás és kifejezetten finomak, különlegesek voltak az ételek is!
Próbáljátok ki ti is!

Weboldaluk, letölthető étlappal: itt

Facebook oldaluk: itt

Tabbouleh: petrezselyem saláta (háttérben pedig a kevéssé dekoratív lencseleves)

Kép: Maquam Al-Sultan/Facebook

5. Az amerikai

Jackson Gastro Cafe-Bar, Kiti

Ha egy toronymagas hamburgert dobnátok be egy hűsítő csapoltsör társaságában, arra remek lehetőség nyílik ebben az étteremben. A kis kőtemplom melletti hatalmas kerthelyiségben az árnyékot adó napernyők alatt vidáman falatozhattok családi vagy baráti körben! A ciprusi ételek és a bőséges hamburger választék mellett egyebekkel, például mexikói ízekkel is kísérletezhettek! A rácsos fémkosárban feltálalt fűszeres sültkrumplijuk isteni, azt semmiképp ne hagyjátok ki!

Weboldaluk étlappal: itt

Kép: Jackson Gastro /Facebook

Ha máskor is szívesen olvasnál ciprusi látnivalókról, érdekességekről, éttermekről, csatlakozz Facebook oldalunkhoz, hogy ne maradj le az új bejegyzésekről! Sőt már az Instagramon is megtalálsz minket!

...............

Előző bejegyzés:

Elkezdődött a síszezon Cipruson!

Következő bejegyzés:

Időutazás Cipruson: Fotók 1993-ból!