A ciprusi Santa Barbara

Egy kirándulós, programokkal teli, izgalmas, de fárasztó nap után érkeztünk meg a Ciprus nyugati partján lévő Argaka faluba, hogy az előre kinézett Santa Barbara étteremben vacsorázzunk meg miközben a Nap elmerül a tengerben.

A családi kézben lévő étterem tulajdonosa, George Kefalóniából származik, így a ciprusi mellett remek görög specialitásokat is megkóstolhatunk akár reggelire, ebédre vagy vacsorára. Az étterem nyitott része az út tenger felőli oldalán található, míg hűvösebb időben az út túloldalán lévő zárt részben tudunk fogyasztani. A mellékhelyiség is ez utóbbi zárt épületben van, érdemes oda mindenképp átmenni, mert a falakon különleges festmények, díszek pompáznak, melyek akár meg is vásárolhatók.

ez az egy fotó nem saját, forrása: az étterem Facebook oldala

eladó festmények a falakon

ők is megvásárolhatók

Vacsora előtt még volt időnk az étterem melletti hosszan elnyúló strandon pihenni, fürdeni kicsit, ami igencsak jólesett az egész napos mászkálás után. A strandon 15-20 napozóágy található, melyekért az étteremben lehet fizetni, ha szeretnénk használni őket. Zuhanyzó, öltöző és mellékhelyiség is tartozik a strandhoz. A tenger nagyon kellemes volt. A parkolás ingyenes, közvetlenül az étterem mellett, pár lépésnyire a parttól, sok autó számára van hely.

elvitelre is lehet kérni kávét és ételeket
elvitelre kért sültkrumpli, hogy ne éhesen ússzunk

Az étteremben még strandolás előtt lefoglaltunk egy asztalt a naplemente időpontjára, jól is tettük, mert így az egyik legjobb helyen lévő asztalnál ülhettünk.

Aki nem szeretne ebédelni/vacsorázni, annak ajánlom, hogy üljön be csak egy kávéra vagy egy alkoholos vagy alkoholmentes koktélra, melyek kiválóak voltak ízre és látványra is. Ez is elég a tökéletes pillanathoz az ízlelőbimbóink és a lelkünk számára egyaránt.

Az általunk kipróbált ételek is ízlésesen tálaltak és finomak voltak, az adagok mérete pont megfelelő, nem maradtunk éhesek.

A pincérek kedvessége, a finom ételek, a körülöttünk ülő társaságok csevegése, a tenger hullámzása és a csodás naplemente tökéletes összhangot teremtett.

Az étterem Facebook oldaláról származó információ szerint idén (2020-ban) már sajnos nem fognak kinyitni a koronavírussal kapcsolatos szigorítások miatt, de nagyon reméljük, hogy lesz még rá lehetőségünk, hogy innen csodáljuk a ciprusi naplementét egy kellemes nyári estén.

Ha tetszett, amit olvastál csatlakozz Facebook oldalamhoz, hogy ne maradj le az új bejegyzésekről!

...............

Előző bejegyzés:

A félsziget, ahol a szamarak szabadon élnek

Következő bejegyzés:

Emlékezetes születésnap egy csodás hotelben