Ayioi Saranta - Protaras eldugott barlangtemploma

Cipruson bármerre is járunk, legyen az egy nyüzsgő város, egy hegyi falu vagy akár a tengerpart, mindenhol belebotlunk kisebb-nagyobb templomokba. Vannak azonban olyan templomok, melyek valamiért jobban megfognak minket, különösen a szívünkbe zárjuk őket. Ilyen az Ayioi Saranta barlangtemplom is, melynek neve Negyven Szentet jelent! Bár a turisták által is nagyon kedvelt város, Protaras területén bújik meg, mégis úgy érezzük magunkat mintha a semmi közepén találtunk volna rá a magányosan álló templomra.

A főútról letérve, egy földes úton haladva tudjuk megközelíteni. Nem egyszerű, így érdemes használni a GPS-t. A templom felett, a sziklák tetején lévő kő kupola segít távolabbról odatalálni. Miután autónkat leparkoltuk egy fa árnyékában, néhány lépcső segítségével jutunk fel a kis domb tetején álló templomhoz. A görögös kék-fehér itt is visszaköszön, hiszen a templom fehér falát és a fehér keresztet a kék színű ajtó és a mellette elhelyezett pad teszi igazán meséssé. Az ajtó szerencsére mindig nyitva áll a látogatók előtt.

A barlang hangulatot leginkább belülről élhetjük át! A templomnak nem üvegből készült ablakai vannak, hanem az ablakok helyén és az ajtó feletti lyukakon keresztül folyamatosan beáramlik a friss levegő és a napsugarak, megvilágítva ezzel a falakat és az azokon elhelyezett ikonokat, eszközöket. Mindez nagyon különleges hangulatot teremt, a nyugalom szó jellemzi a legjobban azt, amit ott átélhetünk. Nekünk szerencsénk volt, mert éppen akkor nem volt ott más látogató rajtunk kívül, így ez is hozzájárult a csendhez és nyugalomhoz.

A barlang körül gyíkok is szívesen napoznak a köveken. Megpróbálhatjuk lefotózni őket vagy gyönyörkedhetünk az előttünk elterülő Protaras és a távoli tenger látványában.

Ha tetszett, amit olvastál csatlakozz Facebook oldalamhoz, hogy ne maradj le az új bejegyzésekről!

...............

Előző bejegyzés:

Látványos emlékhely a Troodos hegységben

Következő bejegyzés:

A szurdok, amit Leander völgynek neveztünk el