Avakas Gorge - A szurdok, amit Leander völgynek neveztünk el

Az Akamas-félsziget természetvédelmi területéhez tartozik a varázslatos 3km hosszú Avakas-szurdok (Avakas Gorge), melyet ha végigjárunk, egy nem mindennapi kirándulásban lesz részünk. A szintemelkedés a túra során kb. 150 méter.

Utunk során a képen látható kőtömb alatt is átsétáltunk

Autónkat a túra kezdetét jelölő tábla melletti parkolóban hagyhatjuk. Láttunk olyanokat, akik strandpapucsban indultak neki a szurdoknak. Ez szerintem nem jó ötlet, mert sokszor csúszós köveken, vizes helyeken kell majd átóvakodnunk. Egy túraszandál jobb választás.

Az út első, bemelegítő részén még hagyományos mediterrán tájon haladhatunk egy viszonylag széles úton.

Majd elérkezünk a várva-várt, több helyen akár 30m magas, mészkő sziklába vájt szurdokhoz, melyben egy patak mellett (néhol a patakon) haladhatunk végig, mely sok-sok év alatt létrehozta ezt a csodás helyet. Hatalmas leander bokrok fokozzák az amúgy sem mindennapi látványt! Tábla is felhívja a figyelmünket, hogy a lehulló kövekkel is számoljunk, csak saját felelősségre túrázzunk a szurdokban. De alapvetően nem veszélyes itt a kirándulás, minden évben sokan felkeresik a helyet, vezetett csoportokat is szoktak idehozni.

Mi csak Leander völgynek hívtuk ezt a részt :-)

A leandereken kívül számos egyéb növény- és állatfaj képviselteti magát. Láthatunk fenyőféléket, ciprusokat (ciprusi ciprusokat 😁), tölgyeket, páfrányokat, vadfügét, borókabokrokat, vadvirágokat, találkozhatunk madarakkal, lepkékkel, rókával, vadnyulakkal és természetesen hüllőkkel is. A szurdok az állatok hangját is felerősíti, kíváncsian találgattuk, hogy mikor melyik állat hangját halljuk vajon.

a szakállas agáma stílusosan beleolvad a környezetébe

A szurdok egy idő után addig-addig szűkül össze, míg végül egy ponton össze nem ér! Itt a sziklák közé beékelődött óriási kőtömb alatt halad el az utunk.

A szurdokot érdemes tavasszal vagy ősszel felkeresni, de arra figyeljünk, hogy ha sok eső esett, akkor nagyon bővízű lehet a patak, így nem biztos, hogy járható lesz az út. Az itt bemutatott képek néhány éve június közepén készültek.

Séta közben körülvesz minket a háborítatlan természet, mely a szurdok nevével is összecseng. Az ókori görög nyelvben az 'avaka' szó azt jelenti, hogy szótlanul, amikor ezzel a szóval illetnek egy helyet, akkor arra gondolnak, hogy ott teljes a béke és a nyugalom.

A parkolás és a belépés ingyenes volt.

Szívesen ennél valamit a környéken? Próbáld ki ezt az éttermet!

Ha tetszett, amit olvastál csatlakozz Facebook oldalamhoz, hogy ne maradj le az új bejegyzésekről!